Tervetuloa Häkkisten Sukuseura Ry:n kotisivuille

Sukuseuran toiminta alkoi marraskuussa 2008, virallisesti se on rekisteröity 23.3.2009, jolloin myös sukuseuran säännöt vahvistettiin. Sukuseuran kotikunnaksi valiittiin Tervo.

Sukumme kantaisä on Erkki Juhonpoika Häkkinen s.16.1.1719 Saarijärvi. Sukuseuran jäsenistö koostuu Erkki Juhonpoika Häkkisestä, joko isän tai äidin kautta polveutuvista henkilöistä sekä avioliiton kautta sukuun tulleista henkilöistä.

Sukuseuran sukututkijana toiminut Unto Häkkinen on koostanut verkkosivustojen sisällön. Unto teki laajan tutkimuksen Juho Erkinpoika Häkkisen jälkipolvista ja teki lopulta myös sukukirjan Häkkisiä Saarijärveltä Savoon ja Sälinkäälle.

Sukututkija Ari Kolehmaisen tutkimus Häkkisten varhaisvaiheista 1500-1700-luvuilla julkaistiin Lohimaassa pidetyssä sukutapaamisessa 24.7.2021. Koosteen tutkimuksesta löydät artikkelit osiosta.

Karttakuvia suvun asuinalueista